Ciele:
1. Rozvíjať schopnosti manažérov riadiť zmeny
2. Naučiť ako sa
vyvarovať chybám a nedostatkom pri zavádzaní zmien
3. Správne od
komunikovať zmeny vo firme
OBSAH:
A. Čo je zmena, klasifikácia zmien, príčiny a význam zmeny: zmena strategická, celo-firemná, čiastková, definícia zmien, prečo zmeny zlyhávajú, čo zmenu vyvoláva
B. Etapy riadenia zmien: 6 - fázový model zmien, KOTTEROV model zmien
C. Čo podporuje zavedenie zmien: základné pravidla pri zmenách, plánovanie, komunikácia, realizácia
D. Rola manažéra v procese zmeny: kľúčové schopnosti manažéra pri zmene, rozdelenie zodpovednosti počas procesu zmeny
E. Pripravenosť zamestnancov na zmeny: postoje zamestnancov, oznamovanie zmeny,
F. Individuálne zvládanie zmien - práca s emóciami: metóda VISAR, nástroje na zvládanie zmien -spätná väzba, riešiteľské
stretnutia, rozhovory 1:1
G. Typológia zamestnancov v procese zmeny: testy na typológiu a nástroje na riadenie jednotlivých
typovH. Metódy používané na analýzu rizík: WOT, Paretovo pravidlo, SMART, Diferenčná analýzaI. Práca s chybou
počas zmeny: princípy práce s chybou, interpersonálny štýl